Kur'an'da salatı ikame etmek namaz kılmak anlamında değildir
İkametussalah
Kur'an vahyinin yüklediği misyonu hakkıyla ifa etmek demektir. Kur'an'ı tahrif
etmek isteyenler ikametussalah kalıp ifadesini namaz kılmak diye tahrif
etmişlerdir. Bu tahrifçiler tahriflerini ikame edebilmek için de nice
kelimeleri daha tahrif ederek bağlamın zihne tutacağı nuru perdelemişlerdir.
İsra suresi 78. Ayette 73. Ayetten itibaren okuyan için bağlam o kadar açıktır
ki 78. Ayet Resulullah'a sen onların baskılarına yılma engellemelerine takılma
güneşin ışımasından gecenin kararmasına kadar risaletini tebliğden geri durma
derken ayeti güneşin batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar namaz kıl
diye tahrif etmişlerdir. Bu tahrifçiler o kadar tutarsızdırlar ki güneşin
batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar namaz kılmazlar. Aksine o kadar
uzun süreçte sadece beş on dakikalık bir aralıkta namaz kılarlar. Araf 3.
ayetten nasipsizler de onları evliya edinirler de bu kadar mantıksızlığı fark
edemezler. Bu tahrifçiler kelimeleri de öyle tahrif etmişlerdir ki çelişkileri
tahriflerinde bile ittifak hasıl etmemiştir. Zira bunların yazdıkları
lügatlarda "tuluk eşşems" ifadesi güneşin batıya meyletmesi anlamında
da yer alıyor güneşin batması anlamında da yer alıyor. Yani nereden baksan
çelişki. Oysa "teleke yetluku" fiili çitilemek ovalamak sıvazlamak
yoğurnak gibi anlamlara gelip "tuluk eşşems" ve "tuluk
ennecm" olarak kullanıldığında güneşin ışıması ve yıldızın ışıması
anlamlarına geliyor. İsra 78'de Allah Resulullah'a sen baskılara yılma güneşin
ışımasından gecenin kararmasına kadar risalet misyonunu hakkıyla ifa et derken
bu tahrifçiler ayeti onlar baskı yapsın, tebliğini engellesin ama sen boşver
güneşin batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar namaz kıl diye tahrif
etmişlerdir. Hiçbir taklitçi de akıl edemiyor ki ayet öyle diyor olsa beş on
dakika değil öğleden gece karanlığına kadar durmadan aralıksız namaz kılmaları
gerekiyor. Tahrifçiler Kur'an'a lügat uyduruyor ama Kur'an açık net ve eksiksiz
bir kitap olarak işi tahrifçilerin insafına bırakmıyor. "Fela seddeke vela
sella velakin kezzebe ve tevella" buyurarak selat etmek tevella etmenin
zıddıdır diyor. Yani selat Kur'an'ın yüklediği misyondur ikametussalah da o
misyonu üstünkörü değil hakkıyla ifa etmektir diyor. Şimdi dileyenler Allah'ın
lügatına inansınlar dileyenler de tahtifçileriin lügatına...
29 Ağustos 2020-Mustafa Arıcan Ayas
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder