Salatı ikame etmek ne demek

Kur'an'da salatı ikame etmek namaz kılmak anlamında değildir

İkametussalah Kur'an vahyinin yüklediği misyonu hakkıyla ifa etmek demektir. Kur'an'ı tahrif etmek isteyenler ikametussalah kalıp ifadesini namaz kılmak diye tahrif etmişlerdir. Bu tahrifçiler tahriflerini ikame edebilmek için de nice kelimeleri daha tahrif ederek bağlamın zihne tutacağı nuru perdelemişlerdir. İsra suresi 78. Ayette 73. Ayetten itibaren okuyan için bağlam o kadar açıktır ki 78. Ayet Resulullah'a sen onların baskılarına yılma engellemelerine takılma güneşin ışımasından gecenin kararmasına kadar risaletini tebliğden geri durma derken ayeti güneşin batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar namaz kıl diye tahrif etmişlerdir. Bu tahrifçiler o kadar tutarsızdırlar ki güneşin batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar namaz kılmazlar. Aksine o kadar uzun süreçte sadece beş on dakikalık bir aralıkta namaz kılarlar. Araf 3. ayetten nasipsizler de onları evliya edinirler de bu kadar mantıksızlığı fark edemezler. Bu tahrifçiler kelimeleri de öyle tahrif etmişlerdir ki çelişkileri tahriflerinde bile ittifak hasıl etmemiştir. Zira bunların yazdıkları lügatlarda "tuluk eşşems" ifadesi güneşin batıya meyletmesi anlamında da yer alıyor güneşin batması anlamında da yer alıyor. Yani nereden baksan çelişki. Oysa "teleke yetluku" fiili çitilemek ovalamak sıvazlamak yoğurnak gibi anlamlara gelip "tuluk eşşems" ve "tuluk ennecm" olarak kullanıldığında güneşin ışıması ve yıldızın ışıması anlamlarına geliyor. İsra 78'de Allah Resulullah'a sen baskılara yılma güneşin ışımasından gecenin kararmasına kadar risalet misyonunu hakkıyla ifa et derken bu tahrifçiler ayeti onlar baskı yapsın, tebliğini engellesin ama sen boşver güneşin batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar namaz kıl diye tahrif etmişlerdir. Hiçbir taklitçi de akıl edemiyor ki ayet öyle diyor olsa beş on dakika değil öğleden gece karanlığına kadar durmadan aralıksız namaz kılmaları gerekiyor. Tahrifçiler Kur'an'a lügat uyduruyor ama Kur'an açık net ve eksiksiz bir kitap olarak işi tahrifçilerin insafına bırakmıyor. "Fela seddeke vela sella velakin kezzebe ve tevella" buyurarak selat etmek tevella etmenin zıddıdır diyor. Yani selat Kur'an'ın yüklediği misyondur ikametussalah da o misyonu üstünkörü değil hakkıyla ifa etmektir diyor. Şimdi dileyenler Allah'ın lügatına inansınlar dileyenler de tahtifçileriin lügatına...


29 Ağustos 2020-Mustafa Arıcan Ayas

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dinin aslı da tezahürü de direği de salattır

Salat yönelimdir. Salatı ikame de yönelimi gereğince ifa etmek. Esselat her durum ve şart ortamına dair Kur'an nurunun insanlığa tuttuğu...